Bank Millenium - limit główny, dzienny (zmiana)

#1 05-10-2012 11:29:55

Hektor
Użytkownik
Lokalizacja: Poznań
02-06-2011
122

Niedawno założyłem konto w Banku Millenium. Jak na razie tylko wpłacałem pieniądze na konto - z tym nie było żadnego problemu. Natomiast dzisiaj spróbowałem po raz pierwszy zlecić przelew wychodzący na kwotę 1100 PLN i... nie udało się:

Transakcja nie jest dozwolona ponieważ jej wykonanie spowodowałoby przekroczenie ustanowionego limitu głównego. Zmiana limitu głównego może zostać dokonana poprzez Millenet lub w każdej placówce Banku do kwoty 50 000 PLN. Transakcje powyżej kwoty dziennego limitu głównego mogą być wykonane w najbliższej placówce Banku.

Próbowałem znaleźć odpowiednie ustawienie na stronie banku, ale bez skutku...
Zaciągnąłem więc rady Google i wpisałem hasło " bank millenium limit główny "
I tak trafiłem na stronę banku Millenium (baza pytań i odpowiedzi):

Czy wykonanie Płatności Internetowej powoduje wykorzystanie Limitu dzinnego (głównego) transakcji?
Tak, Płatności Internetowe wykorzystują dzienny limit transakcji wykonywanych za pośrednictwem Millenetu, tzw. limit dzienny transakcji (limit główny). Zmiany Limitu dziennego (głównego) transakcji możesz dokonać w dowolnej placówce Banku Millennium.

To czyli jednak zmiany można dokonać tylko w placówce Banku Millenium? Nie jest to jednoznacznie napisane, ale nie można wykluczać takiej sytuacji, prawda? Postanowiłem nie poddawać się i szukać dalej: " bank millenium limit dzienny transakcji " Znowu strona banku i baza pytań odpowiedzi:

Co to jest Limit dzienny (główny) transakcji? Jak go zmienić?
Limit dzienny (główny) stanowi dzienny limit transakcji możliwych do wykonania poprzez system Millenet.
W poczet Limitu dziennego (głównego) wliczone zostają również transakcje zlecone z datą przyszłą oraz takie, które nie zostały przyjęte przez system z powodu błędnych danych.
Wysokość Limitu głównego powinna zostać ustalona w momencie podpisywania umowy o dostępie do Kanałów Bankowości Elektronicznej. Zmiana Limitu dziennego (głównego0 jest możliwa wyłącznie w Oddziale Banku.

Tym razem pojawia się zwrot wyłącznie w oddziale banku, czyli można (trzeba) wnioskować, że zmiana limitu głównego możliwa jest wyłącznie w oddziale banku Millenium, natomiast nie ma takiej możliwości poprzez system Millenet (bankowość elektroniczna).

Mamy tutaj sprzeczne informacje...

W ostateczności postanowiłem odwołać się do wspomnianej umowy o dostępie do Kanałów Bankowości Elektronicznej. To był dobry trop.

[...]To wszystko! Twój dostęp do konta przez Millenet(R) I TeleMillenium(R) jest już aktywny!
Twój limit dzienny transakcji (Limit główny)**: 1000,00 PLN

1000 PLN to jest chyba standardowa wartość.

[...]** Limit główny może być zmieniony w dowolnej chwili poprzez: Millenet (zakładka: Profil -> Ustawienia zabezpieczeń), TeleMillenium, placówkę Banku. Maksymalna kwota Limitu głównego określona jest w Cenniku usług

Dostaliśmy nie tylko szczegółowe instrukcje, jak zmienić limit poprzez Millenet, ale również zostaliśmy poinformowani, że można skorzystać z systemu TeleMillenium, aby dokonać zmiany. Czyli 3 możliwości, zamiast 1 (wizyta w banku).

Uwaga: przy wpisywaniu limitu głównego trzeba pamiętać, że w liczbie nie mogą występować spację (np. zamiast 50 000 trzeba wpisać 50000 -- w innym przypadku system wyświetli komunikat: "Nieprawidłowy format lub wartość").

 

#2 05-10-2012 11:38:57

Dawid D
Użytkownik
15-06-2012
1.324

Z tego co ja widzę, to miałeś po prostu zbyt nisko ustawiony limit dzienny na transakcje.
Zmieniłeś go sobie, no i już powinno być OK, więc w czym problem ???? Jedyna rzecz która może dziwić to ta, że nie powiedział Ci o tym pracownik Millenium kiedy zakładałeś konto, albo powiedział, tylko o tym zapomniałeś smile

 

#3 08-10-2012 20:56:54

Hektor
Użytkownik
Lokalizacja: Poznań
02-06-2011
122

Problem był, a teraz nie ma i mam nadzieję, że inne osoby, które trafią na ten wątek, nie będą męczyć się ze znalezieniem odpowiedniego ustawienia do zmiany limitu dziennego. Ten limit 1000 zł to jest limit standardowy, więc pewnie sporo osób będzie dowiadywać się, jak zmienić te ustawienie (poza wizytą w oddziale...)

Nie pamiętam, aby pracownik Banku Millenium wspominał coś o limicie głównym na koncie. To chyba nie jest z ich punktu widzenia istotna informacja. Dla klientów natomiast jest - o ile aktywnie korzystają z bankowości elektronicznej.

 

#4 08-10-2012 22:26:24

Wojciech1
Użytkownik
30-07-2012
1.007

Fakt, trochę głupio to rozwiązali, a przede wszystkim jeśli "by default" ustawienia są tak niskie, to pracownik banku powinien podczas podpisywania umowy sam o tym powiedzieć, bo tego typu błędy potem rzutują na niezadowolenie klientów, zwłaszcza że jak mi się wydaje 99% klientów trafi na taki problem na początku swojej przygody z nowym bankiem i przez pryzmat tego będzie go później oceniało...

 

#5 09-10-2012 15:41:51

Evan
Użytkownik
15-06-2012
624

W Syncu nie ma takich problemów smile  Będę lobbował za moim bankiem smile smile smile
Poza tym nie wiem czemu ludzie wybierają Millenium i inne tego typu... W Syncu wszystko za darmo, a do tego jeszcze cashback i te 10 przelewów darmowych co miesiąc. Dla mnie to jest po prostu zwycięzca

 

#6 12-05-2013 17:32:01

Gospodarz
Użytkownik
09-05-2013
310

Problemy z kontem w millenium i mnie dopadły.. tylko że nie mogłem się zalogować na swoje konto, jakimś cudem mój numer klienta został usunięty - wraz z kontem? Nie wiem jak to się stało, ale dostałem pisemne przeprosiny od banku. W sumie szkoda że nie sypnęli pieniędzmi ale przeprosiny też mogą być:).

 

#7 04-06-2013 19:39:55

Krewetki
Użytkownik
04-06-2013
200

Evan, Bank Millenium nie jest złym bankiem, ty jesteś za Alior Syncem a ja już nie koniecznie.
Mam konto w Banku Zachodnim WBK, prowadzenie konta - za darmo, wypłaty z bankomatów - wszystkich - 5 złotych miesięcznie - nie tak dużo;). Dodatkowo, bliskość placówki jest dla mnie ważna, i last but not least,
oferta kredytów na klik - co najfajniejsze - już miałem i skorzystałem z 4 opcji, możliwości, wzięcia karty kredytowej czy kredytu na klik, bez odchodzenia od kompa. Zajmowało to mniej niż 5 minut:).

 

#8 04-06-2013 22:38:15

Alan
Użytkownik
16-07-2012
1.654
Krewetki napisał/a:

Evan, Bank Millenium nie jest złym bankiem, ty jesteś za Alior Syncem a ja już nie koniecznie.

Z tego co czytałem, to kolega Evan już nie jest "za" Alior Synciem a niedługo w ogóle nie będzie klientem tego banku, bo się na niego wkurzył i w związku z tym planuje rozstanie i przeniesienie się do jakiegoś innego banku big_smile

 

#9 05-06-2013 06:56:16

Lucky Luke
Użytkownik
15-06-2012
2.138
Gospodarz napisał/a:

Problemy z kontem w millenium i mnie dopadły.. tylko że nie mogłem się zalogować na swoje konto, jakimś cudem mój numer klienta został usunięty - wraz z kontem? Nie wiem jak to się stało, ale dostałem pisemne przeprosiny od banku. W sumie szkoda że nie sypnęli pieniędzmi ale przeprosiny też mogą być:).

Może nie używałeś konta przez jakiś czas ?
Podobno po 2 latach jeżeli na koncie nic się nie dzieje, to bank takie konto sam zamyka, chociaż oczywiście klienta o tym powinien w odpowiedni sposób poinformować wysłać mu pismo, czy coś takiego...

 

#10 10-05-2017 12:00:22

Hektor
Użytkownik
Lokalizacja: Poznań
02-06-2011
122

Powrócę do mojego starego tematu, aby poinformować, że w Banku Millenium nie ma możliwości wykonania przelewu przez Internet na kwotę wyższą niż 50.000 zł. Dzwoniłem na infolinię banku i dowiedziałem się, że jedyną możliwością, aby wykonać przelew na wyższą kwotę jest wizyta w oddziale banku i zlecenie przelewu przez pracownika (co wiąże się na ten moment z opłatą w wysokości 7,99 zł bez względu na kwotę przelewu). Alternatywnie, zostałem poinstruowany, że mogę podzielić przelew na kwoty do 50.000 zł i wysyłać je przez kilka dni (tak aby nie przekroczyć limitu dziennego)...

Przyznam, że pierwszy raz się spotykami z tego typu limitem / zabezpieczeniem...

 

#11 10-05-2017 12:55:36

RobertS75
Senior
Lokalizacja: cała Polska, UK, Norwegia itd.
30-08-2013
758

Ale tak w Mille już jest i nic z tym nie zrobisz. Tylko czy jesteś pewien, że w takim przypadku trzeba za przelew zapłacić w placówce? Kiedyś miałem taką sytuację (limit był 30kzł) i wykonali dyspozycję bezpłatnie.

 

#12 12-05-2017 08:50:58

Hektor
Użytkownik
Lokalizacja: Poznań
02-06-2011
122

Kiedy wykonywałeś przelew w placówce? Może obowiązywał wtedy inny cennik prowizji?

Teraz jak patrzę na cennik usług i prowizji to wykonując przelew krajowy w PLN w placówce Banku Millenium zostanie pobrane 7,99 PLN (jako uzasadnienie można sobie dopowiedzieć, że pracownik banku musi fizycznie wykonać czynność przelewu, więc poświęca swój czas, stąd jego pośrednie wynagrodzenie w postaci prowizji za przelew). Ewentualnie, jeżeli posiada się konto typu "prestige" albo konto bankowości prywatnej, to wtedy nie jest pobierana prowizja za przelew.

 

© 2009 - 2019 KredytForum.pl | Regulamin Kontakt

Forum kredytowe pomaga osobom zadłużonym.

Nasze serwisy
ForumPrawne.orgPoradaPrawna.pl