Płatność (porażka) kartą przez Przelewy24

#1 27-11-2012 00:23:58

Zadłużony
Administrator
Lokalizacja: Warszawa
12-05-2011
1.452

Chciałem zapłacić za pewien towar przez system Przelewy24 przy użyciu karty kredytowej.

Co mnie spotkało?

Następujący komunikat:

Dane identyfikujące
W celu dokonania wpłaty przy pomocy karty płatniczej konieczne jest podanie poprawnego numeru telefonu (z nr kierunkowym kraju i miasta)

I dalej:

Imię i nazwisko:
E-mail:
Nr telefonu:     (48XXXXXXXXX)

Trzeba podać poprawny numer telefonu!

Nie chcę tutaj brzydko pisać, ale nie podobają mi się takie procedury.

Płatność kartą powinna odbywać się szybko i bez zbędnej zwłoki...

 

#2 27-11-2012 07:47:42

Mateuzs
Użytkownik
24-11-2011
4.556

No tak, ale chodzi tu o bezpieczeństwo szybkość jest ważna ale bezpieczeństwo ważniejsze, bo co z tego że zlecisz przelew szybko ale coś się z nim stanie a wpisanie numer telefonu to chyba nie zajmuje na tyle dużo czasu aby móc na to narzekać.

 

#3 27-11-2012 10:07:04

Martyna82
Użytkownik
16-10-2012
619

Ja często korzystam z tej formy płatności. I też wpisuję numer telefonu. Zresztą przez mbank już z automatu się wyświetla. Podoba mi się to że od razu otrzymuję potwierdzenie i na e-maila i na telefon o zrealizowaniu transakcji. Mam podgląd czy osoba na której przelewam konto dostała pieniądze czy też nie. To bezpieczna, szybka i fachowa forma przelewania środków.

 

#4 27-11-2012 10:46:36

MichalZDW
Użytkownik
13-10-2012
168

Muszą być jakieś dodatkowe zabezpieczenia nie tylko te, które można spisać z karty.

 

#5 27-11-2012 12:59:28

Logo
Użytkownik
18-06-2012
2.204

A może po prostu był jakiś błąd w ich systemie transakcyjnym ???

Warto pamiętać że te wszystkie systemy tez mogą od czasu do czasu źle zadziałać, w końcu zależą od komputerów, a tym czasem trafia się albo że się zawieszają i trzeba je restartować, albo na chwilkę się zamulą... Trzeba było po prostu spróbować jeszcze raz smile

 

#6 27-11-2012 14:04:23

gustko
Użytkownik
20-11-2012
50

Bardzo dobrze że są takie procedury, im więcej takich rzeczy tym większe bezpieczeństwo. Ja już raz na zawsze się nauczyłam by nie podawać żadnych numerów karty i jakichś cyferek.

 

#7 27-11-2012 16:57:06

Zadłużony
Administrator
Lokalizacja: Warszawa
12-05-2011
1.452

To znaczy o jakie bezpieczeństwo Wam chodzi?

Ja czuję się mniej bezpieczny, gdy muszę podawać swój numer telefonu w niewiadomym celu.

Stracił tylko serwis Przelewy24, bo nie skorzystałem z ich usług.

 

#8 27-11-2012 17:26:11

ZwykłyUżytkownik
Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
24-10-2012
634

Tak jak większość przedmówców jestem za bezpieczeństwem. Nie ma co się zrzymać na taką formę, bo te procedury nie są sobie a muzom, ale służą tylko i wyłącznie bezpieczeństwu no i może kapkę przyszłym działaniom marketingowym. :-))) Też wolę jak jest szybko i bezproblemowo, ale akurat ten system tak ma. Inne nie wymagają podania numeru telefonu. Niebawem i tak pewnie wprowadzą zbliżeniowe płatności on-line :-))) Wtedy to dopiero będzie rewolucja. W gruncie rzeczy można by jakoś zintegrować kody QR z płatnościami zbliżeniowymi i komórkami. Kto wie co nas czeka.

 

#9 28-11-2012 09:59:03

Alan
Użytkownik
16-07-2012
1.654
Zadłużony napisał/a:

To znaczy o jakie bezpieczeństwo Wam chodzi?

Ja czuję się mniej bezpieczny, gdy muszę podawać swój numer telefonu w niewiadomym celu.

Stracił tylko serwis Przelewy24, bo nie skorzystałem z ich usług.

Stracił raz że ty nie skorzystałeś a dwa że napisałeś jeszcze serwisowi niezbyt pochlebną recenzję...
Ale mówiąc szczerze, to ja też jestem zdania że mogło chodzić o chwilową awarię

 

#10 28-11-2012 12:18:52

Daniello
Użytkownik
17-06-2012
1.051

Znaczna część stron internetowych, na których są płatności, oferuje możliwość wyboru jaki system płacenia się wybiera. I wtedy przelewy 24 to tylko jedna z kilku opcji, można ją wybrać, ale można też postawić na konkurencję. Zawsze jakiś wybór jest.

 

#11 28-11-2012 16:40:38

ZwykłyUżytkownik
Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
24-10-2012
634
Daniello napisał/a:

Znaczna część stron internetowych, na których są płatności, oferuje możliwość wyboru jaki system płacenia się wybiera. I wtedy przelewy 24 to tylko jedna z kilku opcji, można ją wybrać, ale można też postawić na konkurencję. Zawsze jakiś wybór jest.

Tych możliwości jest co najmniej kilkanaście - wszystko zależy od właściciela strony, sklepu. Ale dlaczego czujesz się mniej bezpieczny podając numer telefonu? Tego argumentu to nie rozumiem. Co można złego zrobić posiadając czyjś numer? Z definicji numer jest po to, by go podawać. OK możesz dostawać spam na sms, ale możesz go również dostawać nie podając nikomu numeru telefonu, bo bazy danych są sprzedawane. Mam wrażenie, że czepiasz się tego systemu dla samego czepiania się. Trochę tego nie łapię.

 

#12 28-11-2012 17:15:32

breha
Użytkownik
20-11-2012
60
ZwykłyUżytkownik napisał/a:
Daniello napisał/a:

Znaczna część stron internetowych, na których są płatności, oferuje możliwość wyboru jaki system płacenia się wybiera. I wtedy przelewy 24 to tylko jedna z kilku opcji, można ją wybrać, ale można też postawić na konkurencję. Zawsze jakiś wybór jest.

Tych możliwości jest co najmniej kilkanaście - wszystko zależy od właściciela strony, sklepu. Ale dlaczego czujesz się mniej bezpieczny podając numer telefonu? Tego argumentu to nie rozumiem. Co można złego zrobić posiadając czyjś numer? Z definicji numer jest po to, by go podawać. OK możesz dostawać spam na sms, ale możesz go również dostawać nie podając nikomu numeru telefonu, bo bazy danych są sprzedawane. Mam wrażenie, że czepiasz się tego systemu dla samego czepiania się. Trochę tego nie łapię.

Dokładnie. nie rozumiem co może być złego w podawaniu numeru telefonu? To tylko dodatkowo zabezpiecza. Co okradną nas przez telefon czy jak bo nie za bardzo kumam.

 

#13 28-11-2012 22:50:46

Daniello
Użytkownik
17-06-2012
1.051

Pewnie nie chodzi o to że okradną przez telefon, tylko o to że jak się swoje dane osobowe zostawia bezmyślnie w wielu miejscach, to potem można nie mieć spokoju przez marketingowców.

Jeśli ktoś kiedyś był męczony telefonami, albo dostawał po kilka różnych spamowych maili na skrzynkę mailową, to doskonale będzie wiedział o czym ja mówię.

 

#14 29-11-2012 09:04:35

ZwykłyUżytkownik
Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
24-10-2012
634
Daniello napisał/a:

Pewnie nie chodzi o to że okradną przez telefon, tylko o to że jak się swoje dane osobowe zostawia bezmyślnie w wielu miejscach, to potem można nie mieć spokoju przez marketingowców.

Jeśli ktoś kiedyś był męczony telefonami, albo dostawał po kilka różnych spamowych maili na skrzynkę mailową, to doskonale będzie wiedział o czym ja mówię.

Nie ma na to rady, a na pewno autoryzacja transakcji przez podanie numeru telefonu nie ustrzeże nas przed spamem. Jak już pisałem spam w głównej mierze pochodzi nie z pozostawionych bezmyślnie danych gdzieś w sieci, tylko z baz danych, którymi firmy handlują. I z tym nie wygramy. Na to trzeba zakazów ustawowych. Więc takie argumenty o bezpieczeństwie, dbaniu o swój przyszły komfort i unikanie nękania spamem może i mają jakiś psychologiczny sens, ale na pewno nie zmienią nic - spam i tak będzie przychodził.

 

#15 29-11-2012 15:53:02

Mikele
Użytkownik
15-06-2012
3.006

U mnie na szczęście bo bardzo długim czasie firmy które wysyłają spam chyba dały sobie spokój, mówię oczywiście nie o mailach, bo te cały czas dostaję, ale o smsach, których kiedyś dostawałem bardzo duzo, nawet po jednym każdego dnia, włącznie z weekendami, a teraz jest o wiele bardziej spokojnie smile

 

© 2009 - 2019 KredytForum.pl | Regulamin Kontakt

Forum kredytowe pomaga osobom zadłużonym.

Nasze serwisy
ForumPrawne.orgPoradaPrawna.pl